HURRA!

Får man vara riktigt lycklig?
Nu har Veterinären varit här. VILKEN LYCKA!
Lungorna lät utmärkt. Naveln var fin. Hon lyckönskade mig till 2 så fina sto-föl.


LAVA på språng ut i livet.


Uppkäftiga INDIRA, undrar vad jag glor på.

INDIRA vrider ut höger framhov en aning. Hovslagaren Elisabeth får komma hit och titta på det.
Men hon var jättefin i benen ändå. Bara hålla koll.
Veterinären trodde att bägge fölen skulle bli skimlar! Just för att dom har stickelhår på benen.
Lavas ben är kolsvarta. Utom ett, som har lite stickelhår.
Indras ben är rejält silvriga, stickelhåriga, alla fyra. Det där med färger är jättesvårt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Dessutom har det ringt en spekulant på ELLIOT. Jättespännande.........
Hon hade redan en Quarter-korsning och älskade just dom, pga deras fantastiska psyke.
Hon ska komma och titta på Elliot. Hoppas att tycke uppstår.


ELLIOT.

Just nu känns det som att jag kan pusta ut en aning, efter all oro. Skönt.

Kommentarer
Postat av: Pia

Härligt!!!!!! :-)

2011-06-15 @ 22:23:33
Postat av: Sabina Larsson

Gud vad kul att båda fölen nu mår bra. Nu håller vi tummarna för att dem får fortsätta vara det. Jag har faktiskt funderat på om något av dina föl kommer att bli skimmel. Kul om båda blir det! Lycka till med spekulanten på Elliott. Hoppas dem gillar varandra! Kramar/Sabina

2011-06-16 @ 07:57:58
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Ingela

Om fölen har vita stickelhår på ögonlocken så blir dom skimmel. :-)

Skönt att fölen mår bra nu och kan njuta av livet, du har verkligen haft otur. Jag har haft 6 föl och allt har gått bra.

Jag kommer att följa din blogg med spänning för att se vad det blir av dom här fina små. Min favorit på bilderna är Dixies föl men så har jag tyckte om Dixie sedan du köpte henne för måånga år sedan.:-)

Hälsningar Ingela

2011-06-16 @ 09:25:29
URL: http://www.nicoles.nu
Postat av: Toril

Hei!

Så bra at begge føllene har det bra! Leste også om Xis siste "bravader." Om Xitron hadde fått tak på mitt digitalkamera vet jeg ikke hva som hadde skjedd, men hyggelig hadde det ikke blitt.



Hilsen Toril

2011-06-16 @ 23:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0