LYCKA TILL!

Det är precis vad jag behöver.
Lilla "LAVA". Hon heter så, kraftpaketet som föddes den 7/6. Fölungen E: Camaro M och Vienna.
Hon blev sjuk igår. Huden klibbade och hon hade 40 graders feber.
Det är inget att avvakta med. Det är bara att åka till Vet.Högskolan i Uppsala, Ultuna.

Jag hade lånat ut min bil till Annika, och tagit ett glas vin till maten. Just för att fira att allt hade ordnat upp sig för våra underbara föl. TYPISKT!

Kl 21.00 insåg jag att allt inte stod rätt till. Då gällde det att få tag på BÅDE en dragbil och en chaufför.
VEM STÄLLDE UPP?

Jo, min underbra granne och vän: GUNILLA.
Vilket stöd hon har varit under dom här dagarna....... Jag är SÅ tacksam.

Vi fick in mor och föl i transporten och for iväg till Uppsala.
Hur vi hamnade i trafikstockning på Götgatan. Det orkar jag inte berätta.

Till sist kom vi fram. Med känslan av att vi hade ett dött föl i transporten. När vi öppnade luckan, stod LAVA och diade.  Hade jag åkt iväg i onödan?

Men det kändes bra att få hjälp av ett helt team av kunnigt folk. Dom sa att det var helt rätt att komma in med henne.  Det går ruskigt fort att förlora ett föl, om det vill sig illa.
Det dom misstänkte var fölsjuka. En bakterie som går in via naveln och ger en allmän ledinfektion.

Idag ska dom ringa och berätta vad alla proverna sa.
Men hade något allvarligt hänt, så skulle dom redan ha ringt.
Ja, ett riktigt varmt LYCKA TILL! Behöver jag verkligen.


Kommentarer
Postat av: sabina Larsson

Jag önskar er verkligen LYCKA TILL!!! Och jag hoppas verkligen att mor och föl får komma hem igen snart. Massa kramar

2011-06-10 @ 13:25:05
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Pia

Hoppas verkligen att du kan få det lugnt och njuta av dina fölisar så - ett riktigt varmt LYCKA TILL!!!!



kram

2011-06-10 @ 13:41:13
Postat av: Jessica och Celine

Lycka till!

2011-06-10 @ 15:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0