MAN LÄR SÅ LÄNGE MAN.....

Jag tycker det är viktigt att vara lyhörd, och försöka lära sig så mycket som möjligt i livet. Men jag gör jämt en massa misstag. Det är därför jag brukar säga att jag är: SOM EN ELEFANT I EN GLASBUTIK!

I går morse gjorde jag en ny blunder. Alltså fick jag lära mig något nytt av hästarna.

Husse BENNY var snäll och följde med till hagen. Han ledde VIENNA och jag ledde LAVA. Han gick en bit in i hagen och släppte VIENNA. Medan jag stängde grinden innan jag släppte LAVA.

Då hittade hon inte mamma. Blev rädd och försökte springa igenom tråden. Jag försökte mota bort henne från tråden, men hon blev ännu räddare. Vienna gick i godan ro o betade mitt i hagen. Benny försökte få tag på henne igen, men det ville hon inte. Hon ville beta. Så hon sprang ännu längre bort.

Till sist fick jag tag på Lava, kunde sätta på henne grimman igen och leda henne till mamma Vienna.
Där kunde jag släppa henne, så sökte hon upp mamma och gick som en skugga brevid igen.
PHU! Ordningen var återställd och jag lärde mig något nytt:  ALDRIG SLÄPPA MAMMAN INNAN FÖLET.

JÄMFÖRELSE MELLAN VIENNAS FÖL:

VIZZLA VALENCIA LT  Född: 20080613   E: Carland











VIVA LA DIVA LT  Född: 20110607  E:  Camaro M











Lava är ett större kraftpaket än Vizzla var som nyfödd.
Men Vizzla föddes också 1 vecka tidigare i dräktigheten.
Det ska bli spännande att följa utvecklingen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0