OMTUMLANDE DAG.

Först var jag ute och red på ELLIOT i morse. Han är så mysig. Men han var mer tittig idag. Troligtvis trött i huvudet av alla intryck. I morgon får han vila.
Han stannade och ville inte gå. När han såg en "otäck" sten, när han hörde en gräsklippare......

Men när han fick syn på några andra hästar, då fick han väldigt bråttom.
Ja, att rida unghäst är spännande. Dom är ju inte riktigt styrbara än.
Men han var käck och glad. Trampade på bra. Vi travade på en grusväg. Men då blev det tvärstopp, när han såg ett avloppsrör som stack upp i gräset.

Jag förstår att det är lättare om en äldre, erfaren häst går före.
Men jag tycker Elliot är jätteduktig.

Idag tog jag in hästarna i stallet, när värmen och bromsarna var som värst.
Fölen somnade genast. Dom tyckte det var så skönt.

Tillbaka i hagen, tog jag några bilder:


VIENNA och LAVA.


DIXIE och INDIRA.



LAVAS huvud.






Väldigt gymnastisk fölunge.


INDIRA betar under magen på DIXIE.


INDIRA.


INDIRA är så söt med sin pyttelilla stjärn.


Indira i förgrunden. Gillar jag bruna hästar??????

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu på kvällen ringde dom från Norrtälje, som har varit här 2 söndagar i rad.
DOM VILL KÖPA ELLIOT!

Det var den omtumlande upplevelsen idag.
Det känns riktigt roligt att han ska få ett eget hem. Nu gäller det bara att han går igenom besiktningen.......
Det tror jag inte är några problem. Han har ju varit kärnfriisk sen han föddes. TA I TRÄ!

Nu ska jag beställa tid för besiktning.
Spännande.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Vad kul att du börjat rida Elliot!! Är du ensam när du rider honom?



Det är ju jätte kul att paret från Norrtälje vill köpa Elliot. Då kanske man ser honom någon gång när jag är ute och far här uppe! :-)

Jag tror inte det blir några problem alls med veterinärbesiktningen!!!



Kram

2011-06-29 @ 07:55:51
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Hej Sabina!

Ja, bara ELLIOT och jag är ute på våra turer.

Jag tycker bättre om att rida ensam än med andra.

Jag är en total kontrollfreak så när anda ryttare är med så rider jag på allas hästar.....

Mina blir helkollriga och jobbiga. Bättre att vara själv.

2011-06-29 @ 08:40:12
URL: http://www.lintrollets.se
Postat av: Sabina

Okej! Då är det kanske bäst att du rider själv ;-) Men det är väldigt modigt att våga ge dig ut på en 3åring helst ensam. :-) Så tuff är inte jag!

Kram

2011-06-29 @ 20:35:10
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Jessica och Celine

Åh, vad roligt att de vill köpa Elliot. Håller tummarna för besiktningen.

2011-07-04 @ 11:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0