OROLIG NATT.

Det är inte lätt, det här med hästuppfödning. Mycket ska man lära sig.
I natt blev jag orolig för fölis. Hon låg på sidan och sparkade med benen.
Öppna ögon och lite orolig. Hon rullade.......

En frisk fölunge är uppe på benen, dricker lite och lägger sig ner för att sova.
Inte ligga och sparka. Jag gick ner och fick upp henne på benen. Hon drack lite. Men sen lade hon sig ner igen och gjorde samma sak. Jag tror ju alltid det värsta: "Hon har fått för lite råmjölk, nu blir hon svagare och dör!"

Är jag "Drama-Queen", eller?
Så jag cyklade till min rara granne Gunilla och väckte henne kl. 01,00 på natten.
Får jag låna din nappflaska?
Jodå! Dessutom följde hon med för att hjälpa mig. Hon hade litre Microlax hemma. Det tog vi också med oss.
Så mjölkade vi ur Dixie och försökte få fölis att suga på nappflaskan.
Hon tuggade snällt på gummitutten. Men inte tror jag att hon fick i sig nåt.
Nej, vi provar med Microlax istället.

SE, DET VAR PROBLEMET!  Hon hade tarmbeck kvar, som stoppade upp. Trots 2 behandlingar med resultat tidigare. Så var det ännu mer som skulle ut.

Genast blev hon som en lycklig fölunge igen. Bajsade, pruttade, kissade, skuttade omkring och drack rejält med mjölk. HURRA!
TACK GUNILLA, för att du finns!

Kommentarer
Postat av: Jessica och Celine

Åh, vad skönt att det räckte med microlaxbehandling. Ja, de kan allt skrämma upp en de små liven... Kram Jessica

2011-06-04 @ 21:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0