REGNIG DAG.

När fölen äntligen kunde vara tillsammans. Så spöregnar det, så dom måste vara inne.
Igår var en tråkig dag. Jag hann precis ut med fölstona. Så jag hann mocka och fixa stallet.
Innan jag var tvungen att hämta hem dom igen. Det är inte så bra att LAVA ligger och blir kall. Nu när hon just har blivit frisk!

Jo, i morse fick jag besked av veterinären att hon var färdig behandlad. HURRA!
Nu kan jag få njuta lite av våra fölungar.

På kvällen kom min hovslagare och raspade lite på INDIRAS högra framhov. Det blev jättefint!
Hon hade en kompis med sig som fotade fölen lite.
Bara 256 kort! tog hon.
Tack Lena Gavelin för bilderna.


DIXIE och INDIRA.


VIENNA och LAVA.


Fin trav i sommarhagen.

Kommentarer
Postat av: Toril

Fine bilder av flotte hopper med føll!

2011-06-20 @ 15:58:09
Postat av: Sabina

"Bara 256" kort. :-) det är ju en hel del. Ungefär lika många som jag tagit på Tigers bebis fram till idag. Igår blev det ca 60st. Och fler lär det bli både idag och imorgon! Visst är det underbart med digitalkameror! :-)

Bilder bilder bilder, och mera bilder. Jag tror att alla vi som följer din blogg vill se massor med bilder på dina föl1!! Eller hur????



Gud vad skönta att Lava är frisk nu!!! Underbart! Nu ska lilla Indira bli bra i sitt ben också så är ju allt perfekt! Men det är nog inga problem. Kommer du ihåg hur skev lilla Plyma var när hon föddes? Och hon blev ju hur bra som hellst!!!



Nu ska jag gå ut och leka lite med Tiger och hennes föl. Och jag ska försöka ta en del "action" bilder på dem! Sen får vi se om jag hinner lägga upp dem på hemsidan idag eller om det får bli imorgon!



Ha det bra!



Kramar // Sabina

2011-06-20 @ 19:03:12
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Tette

Härlig bild på mamma dotter som går precis likadant, halsarna precis i samma vinkel och så fokuserade :) Fika på onsdag? Jag ringer vid 10 :) Kram

2011-06-20 @ 22:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0