STOLT OCH GLAD IDAG.




Här är ELLIOT 1 år. På Western-kurs hos Kicki.


Idag har jag tagit min första ridtur på ELLIOT. En häst av EGEN UPPFÖDNING!
Det var något alldeles speciellt.
Det kändes som att sitta på min älskade DIXIE igen, fast i en yngre upplaga.

Jag hoppas att jag har lärt mig lite under de här 14 åren som jag har försökt lära mig rida, sedan Dixie kom in i mitt liv 1997. Så jag kan vidareutbilda ELLIOT.
Han är duktig. Han kan start och stopp och börja trava. Men han har svårt för att runda sin kropp och gå runt träden. Nu ska vi träna på att ta oss fram i skog och mark och göra fina cirklar runt träden.

Jag var bara tvungen att se om han hade gått i baklås totalt sedan igår.
Men, nej då. Han trampade på så glatt. Framåt, framåt är hans melodi.
Sen ser han plötsligt ett spöke = en sten, eller en sandhög. TVÄRSTOPP!

Då måste han fundera ett slag...... Kommer det där att äta upp honom?
Sen bestämmer han sig för att det är ofarligt och trampar glatt vidare.

Det var en ljuvlig känsla att få rida igen. Det är ju det som är glädjen med hästar. Belöningen för allt slit.
Det hade jag nästan glömt bort. Jag har inte ridit sedan November. ÄNTLIGEN är jag igång igen!

Tänk vilken lång resa det är:  att föda upp ett föl, tills man får rida på det.


ELLIOT, 1 månad gammal.


5 månader.



Här är ELLIOT 17 mån. När han var 2 år började vi med inridningen.
Men ändå var det drygt ett år kvar till första ridturen för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0