VIVA LA DIVA LT.

Nu ska jag presentera "LAVA". Eller som hon heter på riktigt:

VIVA LA DIVA LT,  född den 7/6.  Åkte in till Ultuna den 9/6, pga av feber och lunginflammation.
Kom hem till oss igen, för hemvård den 12/6. Nu känns det som att det går åt rätt håll.
Idag fick hon komma ut för första gången i livet. VILKEN GLÄDJE!

Men hon får bara vara ute max en timme, 2 ggr per dag. Man får passa på att fota då.

Hennes pappa heter CAMARO M. Jag älskar den hingsten och har velat använda honiom i flera år.
Nu är hon här, Camaro-dottern. Ett kraftigt brunt sto, utan ett vitt hårstrå.
Hennes mamma är VIENNA.
 


Här kommer LAVA!



Här ser man var kanylen och bandaget om halsen har suttit.
Hon blev ganska skakad av upplevelsen med en massa nya människor som behandlade henne.
Vi får jobba med förtroendet igen.



Hon följer sin mamma som en skugga.



Här kommer en stolt mamma med sitt föl. Hon har blivit riktigt slank igen. Det är ju inte så underligt. Fölet vägde 60 kg som nyfödd.. Snacka om snabb-bantning.


Hon är inte så stor på jorden än.


Vienna njuter av gröngräset och rullar runt i hagen.


Lava upptäckte vattenkaret........ Först stoppade hon ner ett framben oc.h rörde runt i vattnet.
För säkerhets skull vispade hon runt med bakbenen i vattnet också
Nej, jag tror inte hon är rädd av sig.


Nu kommer några stilstudier på LAVA:







Snacka om långa ben........











Till sist måste även en hjälte pusta ut.





Kommentarer
Postat av: Pia

Gu´så sööööt!!!! :-)

2011-06-14 @ 00:30:33
Postat av: Sabina

Vad fina dem är era små föl!! :-) Var gång jag ser bilderna på era föl så vill jag att Tiger ska pluppa ut sin så jag också får ett!!! Det kan inte vara så långt kvar nu. Hennes juver är så stort så hon ser ut som en mjölkko just nu!



Det är skönt att båda era föl verkar må bra nu! Hoppsa dem får fortsätta med det. så ni får njuta av dem små!!



Jag lovar att berätta så fort Tiger behagar att föla!



kram

2011-06-14 @ 16:55:33
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0