11/5 2011

Det har verkligen varit fullt upp ett slag här hemma. Jag missade t.o.m.  ELLIOTS 3-års dag! Den  8/5 var det 3 år sen han föddes.
Så här såg han ut första dagen i livet:

 
Underbart söt. Men kaxig redan då.
GRATTIS ELLIOT! I efterskott.



Så här ser han ut idag, som 3-åring. 

Idag blev han och VIZZLA nyskodda. Sen åkte VIZZLA till Jursta. För att göra plats för fölstona.

------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vilken av dom här stora fölmagarna tror ni "ploppar" ut först?
Bakom står VIENNA och i förgrunden DIXIE.


DIXIE har en riktig Quarter-rumpa. Här syns inte ens magen fast den är så stor.


VIENNA har också en stor mage. Men efter som hon är så lång så syns den inte lika tydligt.


Vienna blundar och njuter av det späda vårgräset.

Idag skulle jag släppa ihop ELLIOT med VIENNA. Dom har inte träffats sedan i höstas.
Jag var lite orolig: HUR SKULLE DET GÅ?

Jag hade inte behövt fundera. Dom känner varandra väl och gillar varann.




Elliot bugade hövligt. Han var inte stöddig alls.


Ett kärt återseende.


ELLIOT  =  LORD LOXLEY LT
E: Elmshorn  U: Robins Dixie.





Kommentarer
Postat av: Sabina

Ska Malin rida Vizzla under tiden hon står på Jursta?? Jag hoppas det går bra för er på Strömsholm!!



(Dem är väldigt lika varandra i färgen dem där tre!!!)



Kram på er!!!

2011-05-12 @ 12:13:49
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Nej, efter 3-års testen ska VIZZLA få en långt härligt sommarlov. Det har hon gjort sig förtjänt av.

Ja, dom tre jag har hemma nu är väldigt lika. Jag gillar bruna hästar.

2011-05-12 @ 15:32:54
URL: http://www.stalllt.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0