KÄLLTORPS GÅRD.

Tanken är att vi ska flytta hästarna hit, efter sista sommarbetet på Gudö.
Det är sorgligt att flytta hästarna. Jag ÄLSKAR att ha dom omkring mig.
Jag vill leva med hästar!

Men man styr inte alltid över livet.
Jag är mycket tacksam mot MALIN DAHLBERG som låter oss få plats med våra hästar på hennes gård.
Hon har en anläggning 4 mil ifrån oss. Dit ska dom flytta.
Jag var där i veckan och tittade och fotade.


Här är ridbanan, med hennes Hoffe i förgrunden.


20 x 40, med A-staket runt om.


Underlaget en blandning av paddex och flis.


Hindermaterial finns. Hinderstöd i plast.


Hinderstöd i trä.


Rymlig spolspilta.


Stallet. Högt i tak och rymliga boxar.


Täckeshängare. Åh, vad bekvämt!


En stor sadelkammare med en garderob till varje box.


Här är bilder från när Malin´s  fullblod LADY, vann på galoppen.
Hon hann få ett föl E: Spender S. Innan hon så sorgligt dog.
Då var hon åter dräktig med en berömd fullblodshingst: SONG LINE.




Det här är:  MAGICO RL  Född: 2006  E: Spender S  U: Special Lady.
Han finns på gården.


Här kommer några bilder på en bostad som finns:


Rummet.


Köket.


Det är väl mer en kokvrå.
Men spis och kyl finns. Juleljusen kan man ju städa undan.
Nu är det sommar!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Det ser verkligen jättefint ut på gården!! Och Saftey System hinder. Dem gillar jag. Dem är lätta så det är lätt att "konka" runt på dem! :-)

Där kommer ni nog trivas bra! Oxh tänk vad skönt att slippa last var gång ni ska till en ridvolt!!! :-)



Hästen (Hingst???) på bilden efter Spender S var ju hur grymt snygg som helst!!!! AVIS!!! :-)



Nu tycker jag att dina små märrar ska pluppa ut sina små bebisar! Jag väntar ju med spänning på dem!! hihi



Ha det bra!

Kramar!

2011-05-28 @ 16:41:05
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0