NYA PLANER........

Det kanske löser sig till sist med mitt hästeri?
Här på GUDÖ kommer det att vara omöjligt att ha häst.
I tisdags var jag på ett möte i kommunhuset för att få info om kommande planer.
JODÅ!  Alla beteshagar kommer att bebyggas.
Jag har ju vetat om det.

Men i 40 år! Har Gudö-borna förhindrat förtätningen av vårt område.
Men nu blir det verklighet.

Det är definitivt SISTA SOMMAREN, med betande hästar, här.

Istället kommer jag att flytta hästarna till Tullinge. Jag har en underbar valpköpare på en gård där.
Hon erbjuder mig bete och stallplatser.
JAG KOMMER!

Det innebär att jag kan bo kvar, men sköta hästarna i ett annat stall.
Det känns som en jättestor BAUTA-sten har lättat från min rygg.

Jag planerar att släppa ELLIOT och VIZZLA på sommarbete där, from den 1/6.
Mamma-hästarna betar här en sommar till. Sen, när bygget drar igång efter semestern. Då flyttar dom också dit.
HOPPAS NU BARA ATT ALLT GÅR I LÅS.


Ett skutt mot framtiden!






Kommentarer
Postat av: Sabina

Det är så jäkla tråkigt att dem måste bygga över allt. Dem gör likadant här uppe i norrtälje. Men vi bor så pass långt ut i skogen så för oss är det ingen fara.



Jag hoppas verkligen att det löser sig för er. Och att du hittar ett jättebra ställe att ha dina hästar!!!



Kram/ Sabina

2011-05-24 @ 11:15:29
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Jasna

Härligt Tinka...allt löser sig så småningom men visst är det jobbigt innan alla bitar faller på plats.

Kram

2011-05-24 @ 14:14:16
URL: http://www.torpvallarens.se
Postat av: Tina o Blixtra

Tinka! Det låter som en toppenlösning, håller tummarna att allt "klaffar".kram

2011-05-24 @ 19:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0