MIN SKÅNE-RESA. DEL 1.

Jaha, så har jag kommit hem igen.

Det var, som vanligt, en mycket intensiv helg.
På fredagen packade jag bilen. ALLT skulle med. Hagpinnar, eltråd, aggregat, vattenkar. 4 balar hö osv. osv. i all oändlighet. Till sist var allt instuvat. Nu skulle VIENNA och LAVA lastas.

Min dotter ANNIKA var snäll och hjälpte mig. Hon stod inne och jag skulle putta in hästarna utifrån.
Men när LAVA fick se en NY! Människa i transporten, så kastade hon sig baklänges och drog iväg till hagen.
Det var bara att hänga med.
Jaha, så fick vi börja om.

Jag stod inne, så hon inte fick någon chock. Hon är rolig hon LAVA.
Då stod hon lugnt och mumsade på hö. Medan vi krånglade in VIENNA.
Till sist var bägge lastade och klara för avfärd.
Skönt. 60 mil hade vi framför oss.

Resan flöt fantastiskt bra.

Men, vad lyckliga DIXIE och INDIRA blev. När alla återsågs igen.

Dom har en jättefin hage med gräs och lera, så DIXIE kan göra sina lerinpackningar.
Till YLVAS stora förtjusning.

Nu måste jag lämna tangentbordet. Fortsättning följer........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0