MIN SKÅNE-RESA. DEL 3.

På söndagen hjälpte jag Ylva att sätta upp hörnstolpar till en vinterhage.
Oj, vad vi fick spätta och påla. Vi skulle haft en såg......
Nu var stolparna så långa att vi fick stapla upp 2 SJ pallar och en stubbe att stå på. För att kunna slå ner stolparna i marken. Det var ett "hästjobb". Men Ylva o Philip gjorde färdigt hagen på kvällen.

Så var det dax att ta farväl för den här gången.
Det är tungt att lämna fölen i Skåne. Fast jag vet att dom har det jättebra.
Men det blir väldigt tomt hemma hos mig.


Det här hästhuvudet sitter över verkstaden på gården.


En gård med anor.
Det är ingen liten gård dom bor på. Dom hyr en lägenhet på HJULARÖDS GODS.


Så här ser godset ut. Det är ett riktigt "Törnrosa slott". Med park och springbrunn.
Väldigt vackert.




En annan byggnad på gården. Jag älskar såna där stensatta grunder.




DIXIE och INDIRA har ju redan varit där i 10 dagar. Dom trivs.


Ylva ska försöka fota "LILLAN". INDIRA är en riktig linslus.


HEJ DÅ, alla mina hästar! VIENNA, LAVA, INDIRA och DIXIE. Jag vet att ni har det bra.


LAVA och jag.


Ibland är hon kelig som en hund. Ibland vrång och skygg. Men tar man det bara lugnt med henne, så får hon ett stort förtroende.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Vilka fina bilder!! När hann du ta dem?? =)

2011-09-15 @ 10:15:20
URL: http://ylva87.blogg.se/privatearea
Postat av: Sabina Larsson

Först ett jätte stort GRATTIS till Ylva för dem fina tävlingsresultaten!!! :-)

Och sen WOOOW vilket ställe!!! Hur grymt läcker som hellst!!! :-) (ååå nej jag är inteeeee avis)

Jag tror hästarna kommer att få så bra där nere hos Ylva!

Du får åka ner ofta och hälsa på dem! :-)



Kram på er alla!

/Sabina

2011-09-15 @ 13:51:23
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Susan

Är tomt hära utan dina hästar att kika på när man är ute och går, men dom är nog vädligt glada att slippa bygget just nu.Wow vilken borg, jag skulle ha blivigt helt lyrisk. Duktig dotter som tog 4 rosetter :)

Kram

2011-09-15 @ 22:58:02
URL: http://www.manhofs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0