UTERITT PÅ VIZZLA.

Ylva ringde idag och berättade att hon hade ridit ut på VIZZLA!
Hon var JÄTTENÖJD efteråt.

Först ville hon inte lämna gårdsplanen. Men efter lite övertalning gick hon iväg.
Sen blev det både trav och galopp.

Skrittar man, så har hon för mycket tid att titta på allt. Då växer hon som en giraff.

Precis så kände jag mig i början på VIENNA, hennes mamma. Dom är lika i sättet dom där två. Men härligt balanserade, med en mjuk galopp. Men unga hästar har inte mycket ork. Ylva ska försöka rida ut på henne mest så hon lär sig å fram ordentligt.
Det låter bra tycker jag.

Unghästar ska inte nöta i ridhus för mycket.
Jag blir så glad när jag får positiva rapporter från hästarna.

Här hemma är det jättetomt och ovant att inte behöva sköta om hästarna jämt.
Men jag får mycket mer tid över för hundarna nu.



Tänk att dom red ut själva. Andra gången hon rider henne där nere i Skåne.
Det är både tufft och modigt.
Framför allt ger det en enorm samhörighet med hästen, om det går bra.
Kämpa på Ylva. Det är roligt att höra att du gillar VIZZLA så mycket.
Jag tycker hon är en underbar häst.

Kommentarer
Postat av: Susan

Roligt att läsa om dina hästar, saknar dom med här på ängarna. Cheeses vad STOR hon har blivigt Vizzla och vart tog den v ackra svarta färgen vägen ;)

Kram

2011-09-26 @ 22:41:24
URL: http://www.manhofs.se
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Hej Susan!

Ja, alla tre avkommorna vi har kvar, ska bli skimlar.

För VIZZLA går det långsamt, för fölen verkar det gå snabbt. LAVA, det stora fölet är redan ljust. VIZZLA är brunskimmel just nu.

2011-09-27 @ 10:44:14
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0