HINGSTVISNING, 22/4!

Jag och Mats Ekman, en valpköpare, åkte till Enköping för att titta på Hingstar.
Det var ASKÖ och WESTLIFE EQUESTRIAN som bjöd in hugade stoägare.
= eventuella spekulanter på betäckningar.

Nu ska jag ju inte betäcka något sto i år.
Men det är alltid kul att se och lära mer om hingstarna.



BRAVOUR, pappa till INDIRA GANDHI LT, var där.

Han hade kraschat i ett stort hinder på en tävling. Så han fick inte visas under ryttare.
Men som han visade upp sig..........
Han dansade runt. Bockade och Galopperade i slowmotion när Arnold Assarsson visade upp honom.
Arnold bara skrattade, som vanligt. Han har en smittsam positiv inställning när han visar häst.
Det är halva behållningen, när han är där. 


ASKÖ visade även upp hingsten CONTANT Q.
E:  Contendro II  EE:  CONTENDER
U:  Ulydi  UE:  Indoctro.

Han imponerade verkligen på YLVA och mig när vi såg honom på Flyinges hingsttävlingar i samband med Bruksprovet. Vilken gummiboll! 
Han var lika fin den här gången också. Men nu var det så himla hög kvalitet på de flesta hingstarna att han var en, av flera Topp-individer.



COMMON SENSE. en mycket fin individ. Som jag inte har haft ögonen på förut.
E:  Contendro       EE: CONTENDER  
U:  Caracole (65)  UE: Cardento.



CONVERTER II,  Segrade i Falsterbo 2009.
E:  CONTENDER
U: Fontirell  UE: Silvio I  (Shutterflys pappa).

EMMA har pratat mycket om den här snärtiga hingsten.
Det var så kul att få se honom i verkligheten. Vilken positiv inställning han hade till hinder.
Verkligen härlig attityd.




 Även CAREFUL var där. 17 år gammal, still going strong. Han är ju jättefin. Men jag valde hans halvbror CARLAND istället, när jag betäckte Vienna 2007.
Härstamning för CAREFUL:
E: CONTENDER
U:  Gesandte.  UE: Veritas x.





NINTENDER,  imponerade också.
E:  Namelus R  EE:  Concorde
U:  Nambia   UE:  CONTENDER!

Det är väl inte så att jag är väldigt förtjust i CONTENDER-hästar, ELLER?
Jag ser ett visst mönster här.

Andra hingstar som Westlife visade upp var:


E:  Balou du Rouet   EE:  Baloubet du Rouet
U:  Pilot´s Rendezvous  UE: Pilot.


E:  Casall (R-G Bengtssons hingst)
U:  Marina XI  UE: Cambridge.

Den här Casilius hade små ögon, och små, sura öron. Han tilltalade mig inte alls.
Men jag kan ju ha helt fel. Han kanske är den bästa förärvaren av dom alla?

VIVALDI K, visades också upp. En alldeles för stor hingst för våra ston. Men vad han kunde hoppa!
När hindren åkte upp på maxhöjd. Då började han att jobba.

Det var en härlig dag med en massa fina hingstar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0