IDAG ÄR JAG GLAD!

Jag har tittat på en hoppträning som gick SÅ BRA!
Först red YLVA på VIENNA och EMMA på KALLE. Dom hoppade rejäla hinder. Dom fick ta i ordentligt, bägge hästarna.

Men vilka fina språng det blev!
Det var verkligen roligt att se.
Ylva sa att hon kändes jättefin.

Sen red EMMA på ROSIE och YLVA på VIZZLA. Dom unga hästarna hoppade lite lägre. VIZZLA har ju vilat ett slag. Men hon kändes modig och mer avslappnad än före vilan.

Det var jättekul att se VIZZLA träna. Hon är så fin den hästen.
Jag har ju inte sett henne hoppträna sen jag kom ner hit.

En hopptävling har jag varit med på. Men det var precis i början.
Då var allt kaos för mig. Så jag kunde inte studera henne så noga.

Men nu fick jag se en fin 4-åring. Som bjöd bra mot alla hinder. Hon måste bara få tid på sig. Dels att ryttaren visar henne hindren ordentligt. Men också ge henne tid, till styrka och koordination, så kommer hon att hoppa hus.

Framför allt var jag glad åt att VIZZLA rörde sig helt rent!
Hon har ju blivit korrigerad i sin något felverkade högerhov. Nu syntes ingen orenhet alls. Det var ett härligt formbesked.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0