MYCKET HÄST IDAG, IGEN.

Först tränade EMMA markarbete och hoppning med VIZZLA. Hon fick minsann jobba. Hon blev genomsvettig och skummade mellan bakbenen.
Men hon jobbade bra och hoppade fint. Men hon måste nästan gå i undertempo för att hinna med att hoppa ordentligt.

Jag förstår att det känns som hon knappt har styrfart. Men hoppar gör hon. Ökar man tempot så galopperar hon iväg och man hinner inte styra mot hindren. Det kanske är så med unghästar?

Jag vet inte? Jag bara tittar på och försöker att lära mig.
Jag var mycket nöjd med Emmas och VIZZLAS jobb idag.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen red YLVA på RICCARDO IV. Han ligger ju lite efter i sin utbildning. Han gör nog så gott han kan.

Men det är samma sak där. Ökar man farten mot hindren, så blir han springig och hinner inte hoppa., Annars hoppar han jättefint. Men man får inte pressa honom.
 
DUKTIG RICKY!
 
Sen lastade vi VIENNA i transporten och åkte till Olof Smith för hoppträning.
Hon hoppade en bana på ca 120. Många språng var jättefina.
 
Problemet är att hon måste bli starkare och kunna vänta lite mer på sin ryttare. Ibland var det Ylva som satte fart mot hindren. Både häst och ryttare måste hitta harmonin fram mot hindren.
För hoppar gör hon.
 
Man måste bara kunna få stopp på henne efteråt, och kunna svänga. Det är hemläxan med VIENNA.
YLVA kämpar på bra, med denna stora, starka häst. Dom kommer att kunna "hoppa hus" med tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0