TÄVLING IGEN!

I dag hoppade YLVA på ALFREDO IV.
Han debuterade i både 115 cm och 120 cm på samma tävling.
Han rev ett hinder i 115. Men i 120 insåg han plötsligt att han måste börja hoppa!

Det verkade som om han blev överraskad. Det var blandat mellan fina språng och ibland tvärstopp. "Det här klarar jag aldrig!" Tycktes han säga.

Men den hästen har världens kapacitet. Så Ylva fick jobba för att övertyga honom. Det blev inga stopp på hinder. Men i kombinationen tog han värsta helikoptersprånget. Som om han skulle flyga till månen........
Bakbenen hoppade som en hare över hindret. Hur han kom felfritt över B-hindret, begriper jag inte. Men Alfredo IV, kan hoppa.
Det blev 2 rivningar. Det får anses som en bra debut.
 
 
Här travar dom ut från banan, efter kämpe-insatsen.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Då hoppas jag att ni hittar någon tränare att träna för iallafall ibland.
Det verkar ju som om westernträningen passar Ylva och Vienna väldigt bra. Men det kan ju vara skönt att träna hoppning för någon också.

Fast jag skulle inte ha något emot att träna för Per Larsson.

Olof Smith, rider/tävlar inte han väldigt mycket unghästar?? Om det är han som jag tror det är?

Svar: Jo, det är just Olof Smidt, som du menar. I morgon ska hon träna VIENNA för honom.
Ingrid Carlsson

2012-08-06 @ 07:15:58
URL: http://sabina.xn--hststudio-v2a.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0