VET NI VAD JAG HAR GJORT IDAG?????

Jo, jag har RIDIT på vår egen uppfödning VIZZLA!
Det var ett spännande äventyr. Bara att kravla upp på hennes höga rygg var en bedrift.
Jag kan säga att det var mycket långt fram till hennes huvud.

Ylva red med på RICKY. Dom är ju 4 år bägge två. Men den ena är en liten, snabb och pigg fux, den andra stor, grå och sävlig. Så olika hästar.

Vi red på en grusväg. Allt flöt fint. Trav gick bra. Så kom vi till en fin galopp-äng. Jag blev spänd, VIZZLA blev inte spänd, men började irritera sig på alla bromsar. Så gick vi i ett nedförslut. Hästen är ju fortfarande väldigt obalanserad. Då kände jag bara. Det här klarar jag inte av!
Jag hoppade av, eftersom jag alltid känner mig tryggare på backen.
Ni får kalla mig feg, eller vad ni vill. Men jag vågar inte sitta kvar. När jag inte känner hästen. Så fick jag gå hem. För jag hittade ingen tillräckligt hög sten, för att komma upp på henne igen.

Idag fick det räcka med 30 min. i sadeln. Men jag red VIZZLA för första gången i alla fall. HEJA TINKA!
_____________________________________________________________________________
 
Sen longerade jag VIENNA. Hon fick jobba på bra. Först lösgörande galopp. Jag klantade mig och såg inte att hon hade korsgalopp i några varv. Hon är mycket duktig i den konsten.
 
Jag tänkte bara.... Ska det verkligen se ut så där?
Inre framben och yttre bakben tar för sig?????
När hon sen fattade rätt, så såg jag hur fel det hade varit. Hm, kan jag skylla på något?
 
Nej, det heter okunskap!
Men jag lär mig av mina misstag. Jag vill verkligen lära mig! 
Efter galoppen bar hon sig riktigt fint i traven. Men jag känner att man måste driva mycket.
 
VIENNA är en blandning av en mycket känslig häst, ibland het. Men samtidigt lat.
Efteråt var jag mycket nöjd med passet.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Ylvas hopptävling med ALFREDO IV.  Hur gick det?
Jo, i 90 cm hoppade han felfritt!  Clear Round!
 
I 1 m hoppade han jättefint. Men plötsligt stod nästa startande precis bakom hinder nr 2!
Alfredo ryggade. Hon flyttade på sig, och "Affe" rev det hindret. SURT!
Men YLVA var nöjd med "Affes"  insats.
På lördag är det dax för en hopptävling med VIENNA, igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0