DAGENS ÄVENTYR.

Mina polare.
 
 
Dagen började med en strålande vintermorgon. Jag tog morgonpromenade med ÄLLIE (hunden) när jag såg att en häst var UTANFÖR  HAGEN!
 
LAVA höll sig lugn, men var definitivt på rymmen!
Stackarn, full med rimfrost i pälsen. Var hade hon kommit ut?
Jag misstänkte att hon hade rullat under tråden.
 
Jag fick in henne i hagen igen. Så gick jag in för att göra frulkost.
 
Då knackar det på dörren. Min hyresvärd säger att jag har en häst på rymmen. "Nej, henne släppte jag just in i hagen."  Men visst hade han rätt. Hon hade hävt sig över tråden och var ute igen.
 
Så jag satte upp en högre tråd på stolparna och lagade en pinne som hade gått av.
Fy, vad dom var nyfikna, unghästarna när jag fixade i hagen. Dom respekterade inte min "Bubbla".
Dom nosade mig i håret. Strök sig mot min kind. Nosade när jag skruvade i isolatorerna.  Men det är lite mysigt samtidigt,  när dom deltager i arbetet.
När dom var för närgångna markerade jag tydligt var gränsen gick.
 
DIXIE, INDIRA och LAVA.  Hon har hållit sig i hagen nu ett dygn i alla fall.
Hoppas det fortsätter så.
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0