IDAG.

Idag hopptränade YLVA med bägge 4 - åringarna. Dom skötte sig strålande. Visst, dom är lite ringrostiga. Eftersom dom har vilat från hoppning ganska länge nu.
Sist skötte sig "RICKY" allra bäst. Medan VIZZLA var riktigt märrig.

Men idag var hon bara med på noterna och tog jättefina språng.
Hon fick ganska knepiga uppgifter.

En trekombination ur sväng, tror jag att det var.
När jag kom till stallet, vara YLVA redan klar och skyndade vidare.

Själv red jag VIENNA i ridhuset. Hon var spängd som en fiolsträng och knappt kontaktbar först.
Det blåste halv storm ute. Det finns ett hörn i ridhuset. Som är JÄTTELÄSKIGT! Enligt VIENNA.
Det yr in snö där. Om det är det, eller möss i hörnen. Hon är i alla fall väldigt spänd där.

Så jag började med att släppa henne lös. Så vallade jag henne mellan väggarna i det hörnet.
Hon hade en del överskottsenergi. Men snart kom hon till mig "Join up". Sedan följde hon mig som en hund. Det var en så härlig känsla!

Hon var helt med mig. Då kunde jag sitta upp och få ett jättefint ridpass ihop med henne.

Åh, vad jag längtar efter lite "input". Eller en tränare, som kunde ge mig lite instruktioner. KICKI KOM HIT!

Kicki, är min mentor och tränare som bor 77 mil härifrån. Tyvärr :(

Men jag får klara mig på egen hand, just nu. Jag brukar ju säga att hästen är min bästa tränare. VIENNA var i alla fall lite varm, sög på bettet och skummade i munnen. Så något måste ha varit rätt i ridpasset.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0