TILL SABINA LARSSON.

 
Hej Sabina!
Tack för att du fortfararande läser och kommenterar min Blogg. Fastän det verkligen är dötid med hästarna så här års.
Jag förstår precis hur motigt du har det. Med snö upp till midjan, dåligt med träningsmöjligheter och nästan alltid ensam i stallet. Det är tungt så här års.
Synd att du inte har någon häst som du kan rida på ordentligt.
 
För det är när man får uppleva något kul ihop med hästen, som man blir påmind om VARFÖR MAN HÅLLER PÅ MED DET HÄR.
 
 
Halvbröderna   LATINO IV  och RICCARDO IV.
 
Vi har det väldigt kämpigt med ekonomin,  jag och Ylva, Därför har vi satt ut en annons i Ridsport på 3 av hästarna. Någon måste vi skilja oss ifrån. Tyvärr.
 
Det är svårt med hästar. Det tar sådan tid innan man har utbildat dom till säljbart skick. Så man hinner fästa sig. Sen älskar man dom var och en på sitt sätt.  Så man vill inte skiljas från någon av dom.
Men samtidigt kostar dom så mycket att fodra, sköta och träna, Så man kan inte samla på dom.
 
Just nu känns det väldigt tungt här också, ska du veta.
Styrkekramar till dig Sabina!
Det kommer en vår, så småningom. Jag lovar!
 
.

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Hej Tinka.
Självklart följer jag din blogg även om det inte händer spel mkt för tillfället. Gäst jag tycker att det alltid händer något hos er.
Tex så är det ju jätte kul att du vågat galopperade med Vinna ute på åkern. :-)
Och vilka fina bilder det är i dem två nya inläggen här på bloggen.

Det är aldrig kul att behöva skiljas grånade sina hästar. Oavsett vilket sett det sker på.
Ekonomin här är inte så lätt den heller. Däck har kostat Oss närmare 20.000kr den senaste tiden i veterinär kostnader. Med sin hotbild och sin kolik.
Så jag vet hur det är. Det är ju också en stor bidragande orda till att jag funderar på att minska ner på antalet hästar.

Men fortsätt ert fin fina arbete med era hästar och ni ska se att ni kommer att få betalt för allt ert slit.
Så ska jag försöka härda ut även denna vinter. Även om det är väldigt tungt just nu.

Kram på er. /Sabina

2012-12-15 @ 08:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0