VILKEN DAG!

Först red YLVA ut på LATINO,  ihop med EMMA på "ROSIE": Hon var på sitt värsta humör idag och stod rakt upp på bakbnen. LATINO  blev också taggad. Så det blev visst mer "rodeo", än en trevlig uteritt i lugn och ro.
Tappra tjejer!
 
Sen skulle YLVA rida 3 hästar till. Benny och jag var i ridhuset för att fixa hindren och se när hon tränade VIZZLA, RICCARDO och VIENNA.
 
Dom gick riktigt fint. När dom var framridna och lösgjorda så travhoppade Ylva 2 hinder. Varav kryss-oxern höjdes efter hand.
VIZZLA  hoppade upp till 1,20.
RICCARDO   "        "     "  1,10.
Dom är ju bara 4 år och måste bli starkare för att orka. Därför är travhopp så nyttigt.
 
Till sist hoppade hon VIENNA. Hon tränade också på att komma väldigt snett på oxern, för att byta galopp.
Först blev det fel galopp efter landningen.
Men snart fattade hon och bytte till rätt galopp.
Sen red YLVA på en rak linje över bägge sprången. När hindret var 1,20 slarvade hon och rev grovt.
Oj, vad fint hon rättade sig efter det. Då började hon hoppa på riktigt.
 
Så vi höjde några språng till. 1,40 hoppade hon till slut. DUKTIGA VIENNA!
Det var en härlig känsla att stå där och se hur lätt hon tog i och välvde sin stora kropp över hindret.
Det är belöningen för allt slit med dressyren i vinter.
 
GOTT SLUT  och ALLT GOTT INFÖR DET NYA ÅRET önskar jag er, mina få, men trogna läsare.
 
 

Kommentarer
Postat av: Susan

Gott nytt År och tack för alla härliga häst bloggar under 2012. Kram S

Svar: Tack Susan! Grattis till ditt fina hus på Gudö! Jag följer din Blogg också. Härliga berättelser. Ett riktigt GOTT 2013 önskar jag dig. Med fortsatta framgångar i livet och med hundarna. Kram från Tinka.
Ingrid Carlsson

2012-12-31 @ 09:04:15
Postat av: Harriet

Sjukt härlig känsla. Det låter lekande lätt för henne. Ylva är så himla duktig. Den känslan hon har är fantastisk. Jag har ju faktiskt sett filmer då hon hoppar:) Jag är ju åskådare då Saga hoppar sin häst och vet hur lite man behöver störa hästen för att det ska bli fel. För de som kanske inte känner till det så är 140 ganska stora språng, hästen befinner sig i luften rätt läääänge.
Gott Nytt År

Svar: Hej Harriet! Ja, det var en härlig upplevelse. Som lovar gott inför kommande träning / tävling. Ha ett gott 2013!
Ingrid Carlsson

2012-12-31 @ 09:50:07
Postat av: Ylva Carlsson

Vad glad man blir av att läsa såna här inlägg på din blogg mamma ock jag suget åt mig som en svamp av berömmet bland kommentarerna, tack tjejer! :)

2013-01-04 @ 01:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0