ÅH, VAD JAG LÄNGTAR........


Jag och våra 1-åringar.

Snart, mycket snart ska jag få åka ner till Skåne och träffa alla hästarna igen.
Då ska vi träna 1-åringarna lite. Vi får se vad dom står ut med.

Men tanken är att YLVA ska lägga vojlock och en resårgjord på dom nästa vecka. Så ska vi provsadla när jag kommer ner. Det är så spännande att träna unghästar.

Det är det bästa jag vet. Om allt flyter på som det ska. Så tar man ett trappsteg i taget.
Då skapas inget motstånd i hästen. Utan bara en positiv förväntan på nästa steg.


Här är en film på fölisarna från augusti 2011:

http://www.youtube.com/watch?v=2EfJh305ut4

VAD JAG LÄNGTAR EFTER DOM.
Nu ska "häst-skolan" börja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0