TÄNDER.

Jag tycker det är dax att se över hästarnas tänder. Nu när dom inte har kommit igång ännu, är det bra att kolla igenom dom. Så man inte står mitt i säsongen och har en mun som inte vill ta bettet riktigt.

Nej, det är bäst att kolla innan.



VIZZLA ska ju ändå på återbesök efter sin halsoperation. Då ska hon kollas samtidigt.
Men 4-åringar ser ju inte kloka ut i munnen. Tappar mjölktänder, och allt sitter snett. Det får man räkna med.
Ibland kan man hitta en mjölktand i krubban.



LILLAN har en vargtand kvar, som ska bort.



VIENNA fick besök av en ET (Equiterapeut) igår. Hon satt fast någonstans bak, som knådades loss. Det blev verkligen en synlig skillnad! Kul att se. Jag var ju inte där och fick se. Men Ylva har berättat.

Vienna fick beröm för att hon verkade mjuk och korrekt riden. Inte stel, spänd och låst överallt.
Det var roligt att höra.
Då ska hon ta det lugnt några dagar. Inget återbesök behövdes.

Det är bara att fortsätta det långsiktiga jobbet med att bygga häst.

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Jag håller med dig. Det är lika bra att kolla det nu än mitt i tävlingssäsongen! :-)

Vi ska ta ut och kolla tänderna på våra hästar nu om ca 1-2veckor. Turbo har lite problem med munnen. Han har precis bytt ena framtanden och nu håller en annan på att lossna. Men jag vill kolla så att han inte behöver hjälp med nån av tänderna. Sen måste dem supergammla damerna få sina tänder kollade också.

Men att ta alla 8 samma dag blir det nog inte. ;-) får ta det lite i omgångar. Räkningen bli ju så himlans dyr också om man ta alla på hästar på samma.



Skönt att höra att dt går bra annars med hästarna!



MVH/ Sabina

2012-02-17 @ 14:25:56
URL: http://sabina.häststudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0