VIENNA.

Har ni sett någon mer kärlekskrank märr?
Hon är så pilsk och kelig med valackerna. Så dom blir riktigt sura.
Här trycker hon upp baken i nosen på stackars "RICKY". Som bara vill äta i fred.
 
Hon beter sig precis som en löpsk katta. Man får skämmas för henne. Men instinkter är instinkter. Inget att göra åt.
 
Vi var tvungna att skilja på de 4 hästarna. Först försökte vi ha en hage med valackerna och en med stona. Men då blev RICKY jagad av LATTE. Så nu får LATINO gå ensam.
 
VIENNA hade ju fått en spark på hasen. Så hon var tjock i benet och lite halt. Dessutom var det allmänt oroligt i hagen. Nu har det lugnat ner sig.
 
I kväll kunde jag äntligen rida VIENNA igen.
Vi tog det lugnt, eftersom hon hade vilat en vecka. Men hon gick som alltid, fint och jobbade bra.
Man blir glad av att rida VIENNA!
 
Dessutom tömkörde jag VIZZLA, ett kort pass. Hon gjorde också sitt bästa.
--------------------------------------------------------------------------------------
 
Idag har jag varit i stallet nästan hela dagen, känns det som.  Mockat och fodrat åt 7 hästar. Eftersom vi har hand om Emmas 3 hästar också. För hon är utomlands.
Sen har André och jag jobbat med att sätta upp SMHN. = SmåMaskiga HöNät.
 
Dels behövde LATINO ett , eftersom vi har delat den hagen i 2. Sen satte vi upp ett i lösdriften till åringarna och DIXIE.  Phu, nu är jag trött. Sov Gott!
.

Kommentarer
Postat av: Tette

Dedär stolparna är ju väldigt tunna...

2012-11-11 @ 10:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0