VILKEN HISTORIA!

Som tur är,  är det en historia nu. Men det måste ha varit fruktansvärt när det hände.
Ni minns December? Som drabbade oss med snö och storm. Hela Stockholm blev lamslaget.
Klass 2 varning och alla kommunikationer slutade fungera.
 
Just den dagen, rymde 4 hästar ur en hage i Norrtälje.
Alla 4 galopperar ut på vägen och krockar med en bil. Det var snökaos, ingen sikt och i bilen sitter en ung tjej. Med hästar som brakar in överallt........
 
En av dessa hästar var ELLIOT, eller ROBIN, som han heter nuförtiden.
 
Värst skadade blev en Shettlandsponny och han.
Han skar upp all hud över vänster bakknä. Ett hål stort som en knytnäve. Jag kan bara föreställa mig hur det måste ha sett ut. Sen över bakknäet, fanns ingen hud kvar. Hur ska det då kunna "lagas"?
 
Sen lastas dom i transport för färd mot Ultuna. Efter många timmar kommer dom fram .Dom hängs upp i selar för att inte belasta benen. Ifall det var några frakturer. Det visar sig att inga ben är brutna, utan mest mjukdelsskador.Shettisen fick komma hem efter några dagar. Men Elliot fick feber och måste behandlas vidare.
 
 
ELLIOT är ju en ganska busig häst. Inte helt lätt att hålla i boxvila. Med bandage på benet.
I 2 månader har ägarna kämpat med sårvård och att hålla honom stilla.
 
Nu har såret läkt fantastiskt fint, och man hoppas att han ska bli helt återställd.
En stor eloge vill jag rikta till er Catharina och Tommy Eriksson, som har kämpat så för att få honom hel igen.
All heder till er!
 
LORD LOXLEY LT   "ROBIN"  E:  Elmshorn  U: Robins Dixie

Kommentarer
Postat av: Catharina

Hej igen Inger! Stort Tack för det! Ja för som du förstått har vi verkligen kämpat med ett stort sår som vi knappt fick titta på än mindre lägga bandage på. Jag måste säga att vi har verkligen fått se att han är en riktig figter. Så jag hoppas att han visar det även när det blir dax att hoppa hinder också. Idag hittade vi i alla fall en sadel som passade honom så nu kan jag börja skritta igång honom lite försiktigt. Som jag sa till Tommy idag Att vi vann högsta vinsten den där dan för att dom överlevde och blev så lite skadade som dom ändock blev för att ha blivit påkörda av en bil. Det hade kunnat gå så mycket värre än det gjorde. Så jag ser det positivt och är så tacksam att dom troligtvis inte kommer att få några framtida men av skadorna dom fick. Ska skicka några kort till dig på honom. Vi höres igen MVH Tommy & Catharina & Robin

2013-02-16 @ 20:39:38
Postat av: Catharina

Sorry vet ju att du heter Ingrid och inte Inger!!

Svar: Du, jag hade ju inte heller rätt stavning på ditt namn, förlåt. Nu har jag rättat.
Ingrid Carlsson

2013-02-16 @ 20:41:54
Postat av: Tette

Åh shit!!!
Vilken tur att han är bättre nu...
Kram på dig

2013-02-20 @ 21:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0