EN BÄTTRE DAG.

 
För mig var det en bättre dag idag.
 
Men jag tror att Emma har fått lite för mycket motgångar på sistone. Hon bytte ju Kalle mot Sparky. Ett mycket trevligt sto och en lovande hopphäst. Sparky blev sparkad på ena frambenet av Rosie. Det tog så illa att griffelbenet / gaffelbenet fick en fraktur. Vad heter det nu?  Det där tunna benet på baksidan av frambenet.
 
Hur som. Sparken tog väldigt illa, nära leden. Det blev infektion i benet. Så nu är hon en hoppglad konvalecent som skuttar omkring i boxen helt vild. Stackarn. 6 veckors boxvila!
Det är ingen semester, och man vet inte hur det kommer att gå.
 
Sen igår skulle dom köra in våra tunga hösilage-balar. 2 i taget, uppepå varann. Då rullar den ena av.  350 kg kommer rullande i vattenspiltan. Slår av kranarna, så vattnet sprutar och där står EMMA! Inträngd i bakre väggen. Men oskadd. TACK OCH LOV!
 
Nu har dom inget vatten på hela gården. Stackars Emma!  Nu måste det komma ljusare tider.
 
Här är en bild på när EMMA red VIZZLA  i somras.
Då hjälpte hon oss att lotsa hästen felfritt runt en 1 m bana.
HEJA EMMA!  Du ska se att det ljusnar snart.
 
Idag följde jag med Emma till ett stall. Där skulle hon visa ROSIE för försäljning.
Det var en jätteduktig tjej, som passade så bra ihop med den lite vilda, känsliga  ROSIE  E: Corlensky G.
 
Hoppas det blir affär. Om det är vad Emma önskar. Jag tyckte det var jätteskoj att följa med i alla fall.
I morgon kommer Veterinären och vaccinerar 2-åringarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0