IDAG.

 
VIZZLA, liten  1 år ungefär.
 
VIENNA som 5 åring.
 
YLVA och jag red i ridhuset idag. Hästarna är tillräckligt spända ändå. Man  måste inte ut på ishala vägar och halka runt.
 
Dom skulle travhoppas.  Jag red fram VIENNA, Ylva red VIZZLA.
Vi jobbade över en cavaletti-serie. Det tycker jag är kul. Det är en så skön känsla. När det flyter på och hästen lyfter på benen så fint.
VIENNA fick förstås tokryck i hörnet. En gång för mig och flera gånger med Ylva. Men jag höll mig kvar. Ylva sitter ju säkert i sadeln. Henne rubbar hon iinte.
 
Men jag fick inte VIENNA att slappna av. Hon var riktigt taggad idag.
Det är dom bägge två. Men det behövs ju inför hoppningen.
 
Ylva började med VIZZLA. Travhopp över kryss, som blev rättuppstående sen. En oxer som vi la en vattenmatta under. Hon tog hjälpbommen och krysset i ett jättesprång. Hon hoppar hellre långt och lågt. Men hon fick jobba. Kort och högt. Hon fick till riktigt fina språng på slutet.
 
Sen var det VIENNAS tur. Hon slarvade och rev i början. Lite okoncentrerad, kan man säga.
Hörnet är viktigare, än ett språng på 1,10.
 
Då höjde jag räcket till 1,30.
"Oj då! Måste jag ta i?"
Då började hon hoppa. Hon ä snabb i frambenen. Hoppar med lätthet och gillar det här. Hon travhoppade 1,30, plättlätt, flera gånger.
 
Varför ska hon vara så trääig att Markarbeta?  Eftersom hon är den häst som kräver mest framridning.
För HOPPA, det kan hon.
 
Nästa onsdag ska Ylva rida lektion på VIZZLA och VIENNA för Magda igen. Vi har haft ett ganska långt uppehåll nu. Det ska bli skönt att komma igång ordentligt.
 
Vad man älskar dom där djuren!
Ylva pussar VIENNA.
 
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0