VIENNA.

Hon är ju en stor och kantig häst.
 
Vi har nu haft henne i snart 7 år. Under tiden har hon fått 2 föl. Men vi har kämpat för att hålla henne i hull. Bygga upp konditionen och få henne att bygga muskler. Hon har alltid haft "hål" i låren. Där andra hästar har fina svällande muskler.
 
Jag har skällt på Ylva som jag tyckte inte red henne ordentligt bakifrån. Ja, det är lätt att ha åsikter när man inte kan bättre själv.
 
Men nu börjar det ÄNTLIGEN hända något.........
Ikväll satt jag i ridhuset och såg YLVA rida VIENNA. 
 
Visst, hon är fortfarande stel och kantig i början.
Men hon har börjat runda till sig. Stoppa in bakbenen under kroppen (lite grann).
 
Fortsätter det så här. Så går det helt klart åt rätt håll.
Hon har rundat till sig och bär sig bättre.
Jag håller tummarna för att det här är början på en riktigt bra tid med VIENNA.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0