JAG - EN FEGIS!

Jag måste nog erkänna att jag är riktigt feg. Blir man harigare med åren?
Hur som, kravlade jag mig upp i sadeln på VIZZLA.
(Hennes sår såg mycket bättre ut i dag).
 
Hon är lite stressad när man sitter upp. Hon vill inte stå still. Så DET diskuterade vi ett slag.
Men till sist satt jag i sadeln.
 
Vi gick iväg, och kom ca 700 m. Då hade vi passerat lösa hundar, ett bygge, ett kostall och 2 hästar. Regnet strömmade ner och rann ner i en avloppsbrunn i diket. Med ett skvalande ljud. Det blev för mycket för den spända hästen.
Hon snurrade runt på en baktå. Rusade därifrån. Jag fick stopp på henne. Red tillbaka, samma cirkus igen......
Fick stopp på henne, red tillbaka. Hon var jättespänd och ville rusa därifrån. Men vi lyckades rida förbi avloppsbrunnen. Allt lugnade ner sig. Jag kände mig riktigt duktig. Det här ska nog gå bra.
 
Då upptäcker jag att mina säkerhets-stigbyglar har löst ut. Dom sitter inte ihop längre. Att försöka fixa det uppifrån hästryggen, Kändes inte som en bra idé.
Så jag hoppade av och gick till Fränningebadet och hem igen. Så vi fick en bra promenad i alla fall.
Jag sa ju det! Jag är en riktig fegis!
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0