RUNDCORALLEN

Jag är så glad att jag har fått en rundcorall att jobba unghästarna i.
Det är så praktiskt att kunna jobba med dom lösa.
Då får jag träna mig själv i att kommunicera med dom. Det är så roligt.
 
Här är det INDIRA som vallas runt. Med sadel och träns på sig.
 
Hon har en lite nonchalant attityd, INDIRA.
Men väldigt samarbetsvillig ändå.
 
Här kommer LAVA:
 
 
 
Fina "gråben" med sadel och träns.
Börjar bli stora damen. Hon påminner så otroligt mycket om sin mor VIENNA och syrran VIZZLA.
Dom är liksom likadana att arbeta med. Vänliga, känsliga men samtidigt modiga.
Hoppas att hon kommer att hoppa lika bra som dom också.
 
 
 
 
LAVA sköter sig väldgt bra.
Men jag märkte att hon var känsligare att hantera på hennes högra sida. Man leder ju oftast fölen på vänster sida. Så allt är nytt när man jobbar på den högra. Nu börjar skolan inför rakriktningen.
 
Men just nu sköter vi ju mest om hennes hålvägg. Bilderna är från innan hon blev halt.
 
.
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0