DAGENS RIDNING.......

Jag hade väl inte dom bästa förväntningarna på ridturen idag, när jag satt upp. VIZZLA vilade igår. Idag blåste det, men solen sken. Tänk vad glad man blir då när allt går jättebra istället, för så illa som jag hade fantiserat om att det skulle gå.

JAG VET! Man ska inte fantisera ihop sina värsta mardrömmar. Men nu har jag livlig fantasi, så det blir bara så.

Jag vill vara en lugn "Clint Eastwood-typ". Men jag är en tokig 50 + kärring som vill utmana mina svagheter.

Jag kan inte dansa, har ingen taktkänsla. Men ändå vill jag lära mig "Dansa med Hästar".



Tack VIZZLA!
 
Idag gav du mig en känsla av att det är möjligt.
 
Vi red på ängen och gjorde skänkelvikningar, öppnor och mycket galoppjobb.
Till o med någon sluta fick vi till. Hon har upptäckt sin bakdel! HEJA VIZZLA!
 
En gång i galoppen satte hon huvudet i vädret och stack. Men jag pratade med henne och hon kom tillbaka under mig och bar mig i härliga galopper utan sken.
 
När vi skrittade hemåt blev hon JÄTTERÄDD. För vad? Har ingen aning?
Men hon trummade till med alla benen och var flykt beredd. Jag hann inte reagera, så var det över.
Hon är ju så snäll den hästen. Måste bara bli lite tryggare med mig i sadeln.
 
.
 

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Hej Tinka!
Vad duktig du är som fortsätter. Inte ger upp! Nöt på bara så kommer det bara att bli bättre och bättre!

Och sen: WOW!!! Din lilla Indira kan verkligen hoppa! Hon är så fin! Och jag hoppas att ni kan behålla henne länge! :-)

Kram!

Svar: Tack Sabina! Vi kämpar vidare. Synd att du missade löshoppningen i helgen. Vilken skulle varit med? Hur hög är Busan nu? När Vienna var 2år var hon 1,59. Hon blev 1,70!
Ingrid Carlsson

Postat av: Sabina Larsson

Hej Tinka!
Ja det var verkligen synd. Jag var så himla säker på att löshoppningen var på söndagen att jag inte ens anmälde mig till den. Pappa jobbar nämligen varje söndag. Så jag har ingen möjlighet att vara med på söndagar. Och jag hade helt för mig att det skulle vara på söndagen och inte på lördagen. Typiskt eller hur....

Men dem kommer att ha löshoppningar mer gånger och då ska jag försöka att läsa rätt och inte blanda ihop det igen! :-)

Nu har jag inte mätt Busan på ett tag. Men jag skulle bli väldigt förvånad om hon växt något.
Så jag tror att hon är typ 150cm nu. :-(

Har jag tur så kanske hon blir runt 153cm eller nått när hon växt klart. :-(

Postat av: Sabina Larsson

OJ glömde skriva att jag tänkt att åka med Busan till löshoppningen.

Plyma får vänta tills hon är helt frisk förklarad! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0