EN BRA DAG I STALLET.

Igår var det hoppträning för Jörgen Larsson (Sveriges meste hoppryttare). Ja, han är faktiskt den mest anlitade unghästryttaren av alla. Jag tror har har över 400 starter per år.
 
Han kom hit, till grannens ridhus, och flera ryttare samlades för att få chansen att träna för honom.
EMMA ställde upp och red VIZZLA . Tack för det!
Det var så roligt att se och höra hans enkla men kloka tips.
 
Gör det enkelt för hästarna. Få dom att känna sig trygga, lösgjorda och välbalanserade. Så är inte hoppningen några svårigheter.
 
Jörgens omdöme om VIZZLA:  "Hon är stor".  VA!  Är hon stor?
"En sån häst blir lätt lång och lite seg. Se till att hon har bägge bakbenen under kroppen. Påminn henne med ett litet dressyrspö om att aktivera galoppen bakifrån, Så har hon inga problem. - Jag gillar hästar som kräver lite ben av ryttaren".
 
Så var passet avslutat. Jag hoppas han kommer tillbaka, om en månad ungefär.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Idag skulle VIZZLA bara ridas lätt. Eftersom hon och EMMA ska tävla på Flyinge i helgen.
 
Det blev en underbar ridtur i solen. Jag på VIZZLA och YLVA på RICCARDO IV!!!!!!!!
Första ridturen för Ylva!  HURRA!
 
Hon skojade om 2 handikappade som tog hand om varann. Ricky har ju varit halt och Ylva skadad.
Så dom passade så bra ihop.
 
Sen badade jag VIZZLA och putsade tränset inför morgondagens tävling.
 
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0