KANSKE, KANSKE.........?

KANSKE ska jag börja blogga igen?
Jag har ju några trogna läsare kvar trots allt. Tack för det!

Jag på VIENNA.
 
Det har ju hänt en del det här året. Så fort jag börjar rida igen så händer något med hästen som gör att vi måste pausa. Eller som VIENNA som bara är avelssto. Sen i våras.
 
Det här är de enda bildbevisen jag har, på att jag faktiskt red henne. Särskilt i vintras red jag ganska mycket. Sen blev hon ju oren, och nu är hon dräktig.
 
Så i maj kom jag igen och började rida Viennas dotter  VIZZLA. Sen blev det sommaruppehåll, länge!
Men nu har jag börjat rida henne igen. Hon är en härlig häst!
 
 
.
 
Här har jag fotat från sadelposition.
 
VAD HAR HÄNT SEN SIST?
Jo LATINO deltog på kvaliteten för 4 åringar. Han fick mycket beröm och missade DIPLOM med 0,4 poäng!
Men han blev klass1 som hopphäst!  Det är fint som snus.

Jag har varit mycket på Flyinge. Pay and Jump med LATINO IV. Det var generalrepetition inför semifinalen till Breeders.
 
Sen hände det:  På en lugn uteritt blev han så rädd för en flock kor så att han stegrade sig och gick runt med YLVA under sig!  Det kunde ha slutat hur illa som helst,. Men hon fick en fraktur i bäckenet och är sjukskriven i minst 6 veckor.
 
LATINO blev så rädd att han inte gick att fånga på 2 timmar. Han drog ner en massa ståltrådsstaket och kossorna rymde från hagen. En jäkla Cirkus.
Men när han var infångad, kunde man konstatera att han var ganska oskadd.
 
Då gällde det att hitta en ryttare, som kunde rida honom i semifinalen, istället för YLVA.
 
EMILIE GRÖNBERG fick rida honom. Det gjorde hon jättefint, trots den korta förberedelsetiden. Han kom  tisdag kväll till deras stall och till helgen var det dags. Han hoppade fint både lördag och söndag. Men petade ner det allra sista hindret. Därmed kom han inte till själva Breeders-finalen på Flyinge. 
 
Men jag var där och tittade på alla fina unghästar torsdag, fredag, lördag, söndag. Så nu är jag ganska mätt.
 
Ja, så jag har stalltjänst (dygnet runt) känns det som. Ricky och Latino vilar på en lösdrift hos Emma.. Men ska ha hö, vatten och kraftfoder varje dag. Vizzla ska mockas,. fodras, vattnas och ridas varje dag. Just nu har hon Caslick-opererats. Så hon ska vila i 3 dagar. Men sen är det dags igen.
 
Förutom dom 4 som går här, där jag bor. Som ska ha foder och vatten varje dag.
Sen har jag bara 2 hundar och ett jobb att sköta. Så jag känner mig lite sliten nu.
 
Nu har jag gnällt färdigt. Det är underbart och skräckblandat att rida VIZZLA. Men det går framåt i alla  fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0