UPP OCH NER.

Aldrig får man vara riktigt glad. Ricky blev ju så fin i sin "tass" här om dagen.......
Men så blev han halt och varm i hoven. Det visade sig att han var liiite sultryckt. Eftersom han inte har någon bärrand fram att fästa skon i. Så kom silikonet att trycka på sulan.
Vi fick åka tillbaka till hovslagaren på Löberöds Veterinär klinik och göra om arbetet.
Fortfarande ömmar han lite (prinsessan på ärten, hi, hi).
Men hornet har ju blivit starkare runt ikring. Så det kommer att bli bra, till sist.
 
Så till VIZZLAS caslickoperation. Först syddes hon med 5 stygn. Men det blev inte bra. Så vi fick åka tillbaka och sätta 4 stygn till. Tror ni inte det hade gått upp idag!
2 stygn hade släppt! Jäklar!
 
Här skrittar jag av VIZZLA efter dagens ridpass.
Så lugnt var det inte alls. Från början.
 
Jag red ut på ängen. För att jobba henne i lite markarbete. Hon var spänd och öronen spelade hit och dit.
Så brukar det vara. Men hon brukar mjukna och frusta nöjd, ganska snabbt.
 
Men jag hann jobba henne i skritt, trav, i skänkelvikning, på volter och i öppna åt bägge håll. Innan hon blev helt "borta med vinden". Då känner man sig som en fluglort på den hästen. Hon bara växer under en och blir icke kontaktbar.
 
Det är ingen angenäm upplevelse. Så jag gjorde som jag brukar, när det går obra.
Jag hoppade av, och känner mig helt trygg på marken.
 
Men jag blev ledsen och frustrerad och tänkte JAG RIDER HENNE ALDRIG MER!
 
Så har jag tänkt förut. Men på´t igen bara........
 
När jag kom till stallet var YLVA där. Det visade sig att en annan häst hade slitit sönder en grimma och kommit lös. Kanske märkte Vizzla det? Jag vet inte vad som skrämde henne idag.
 
Men YLVA tvingade upp mig i sadeln igen. In i ridhuset och jobba hästen.
Ja, det blev ju bra till sist. TACK YLVA för din kämpaglöd.
 
Allt sammantaget så var det väl en riktigt dålig stalldag idag, eller?
 
.
 

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Vad skönt att du vågade hoppa upp igen och att det kändes bättre då!
Jag har själv haft precis sånna resor på några hästar och det är inte kul. Och precis som du har jag också tänklt attd et där gör jag inte om.
Men då har nån tvingat upp mig igen och då gick det bättre. Och till nästa gång blir man lite modigare.
Det blir du också!
Snart så kommer det gå såå bra för dig!

Jag hoppas det går bra med att sy Vizzla igen. Och att Ricky blir bra i sin hov snart!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0