VAD HÄNDE?

I går kväll tog jag in hästarna i deras uteboxar. Allt var som vanligt. Det blåste lite.

Men på morgonen när jag skulle släppa ut dom igen. Så var den ena boxgrinden, av metall, alldeles böjd! Lava måste ha hängt över grinden. Men tagit sig tillbaka in i boxen igen.
För hon stod helt lugn i sin box och väntade på mig.
 
 
Men så här såg den ut!

Jag kände på benen så dom inte var svullna eller tjocka någonstans. Allt väl, tänkte jag.
Jag kunde inte gå igenom henne noggrannare eftersom det var kolsvart ute.

Men nu i kväll upptäckte jag att hon är skinnflådd och svullen i en 3 cm bred rand på hela bringan. Mitt emellan frambenen. Avskavd från halsens början till sadelgjordsstaden.
Det är fult och svullet. Men det kunde ha varit mycket värre!

Vad hände i går kväll? Natten var ju lugn. Varför ville hon hoppa ut? Hon har trivts jättebra i sin box. Något måste ha skrämt henne. Vad då?

Nu efteråt tänker jag på hur illa det hade kunnat gå, om metallrören gått av, och inte "bara" böjt sig. Ibland har man tur som en tokig. Phu!
 
.
 
 


.

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Ja där hade ni verkligen tur. Men du ska nog vara glad att det var en metallgrind. För om den hade varit i trä så hade den nog inte hållit och det hade nog inte slutat så som det gjorde nu!

Men undrar vad som skrämt henne. Men det får vi nog aldrig veta!

Jag hoppas att allt är bra med er annars och att ni inte drabbades för hårt av stormen.
Såg dock hur maskinhallen såg ut. Inte kul. Tur att inga människor eller djur blev skadade.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0