JAKTEN PÅ EN DRESSYRSADEL.......

Ja, det är en lång historia. Men för att göra den kort, så har jag nu den 6:e dressyrsadeln på prov.
Den första var alldeles för trång vid manken. Nästa kändes som en jättekudde uppepå Vizzlas rygg.
Nästa var för hård i sätet för mig. En syntetsadel brände Vizzlas rygg. Så har det fortsatt.
 
Men nu har jag lånat en Kiefer från en valpköpare  i Stockholm.
Den verkar ligga ok på Vizzlas rygg. Nu ska jag bara rida in mig i den. Så jag kan avgöra om den passar, eller inte.
Men den känns bra.
 
Nu håller jag tummarna för att jakten är över.
 
 
Ylva och jag tränar på med hästarna. VIZZLA och LATINO är igång ordentligt. Dom hopptränas nästan varje torsdag med YLVA i sadeln och tränaren "Wei" på marken. Det känns som ett mycket bra koncept.
Resten av veckan rider jag ut eller tränar dressyr med VIZZLA.
 
 
INDIRA skadade hasen i somras.Halkade på gräset eller vred sig på något sätt. Först försökte vi vila henne. Sen blev det veterinärbehandling. Sen ett nytt besök, eftersom behandlingen inte hjälpte.
Då upptäcktes skadan på röntgen. Så nu ska det bli operation på Jägersros hästklinik.
Inte roligt. Datumet blir den 12/12.
Hoppas att det går att fixa med titthålskirurgi. Stackars INDIRA.
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0