INRIDNINGEN..... HUR GÅR DET?

Jo, vi har ju börjat om igen. Eftersom unghästarna var lite håglösa och verkade ha ont i "tassarna".
Så fick dom skor på framhovarna.
 
Sen dess har det gått bättre och bättre.
 
Men INDIRA har inte velat gå fram alls. Så istället för att tjata på henne tänkte vi ta VIZZLA som "draghjälp".
 
Så vi lekte "Följa John" i ridhuset. Jag red på VIZZLA och Ylva på INDIRA. Så fick jag anpassa mig på ett lagom avstånd för att locka INDIRA att följa med.
 
Ylva styrde leken, sakta av, trav och halt. Gör en mjuk volt tillbaka. Det gick riktigt bra. Sen skulle jag stå still i mitten medan YLVA red runt på egen hand. Då gick INDIRA i baklås igen.
 
Så vi fick fortsätta med Vizzla som draghjälp. Vi skulle vilja rida ut. Men INDIRA känns lite för explosiv ännu. Antingen springer hon framåt, eller tvärstannar och står alldeles still. Inte så lätt att hänga med i svängarna där. Jag tycker YLVA gör ett mycket bra jobb med inridningen. Men grunden är ju lagd på dom här unghästarna. Nu ska ridningen befästas och göras positiv.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152026290588922&set=vb.667423921&type=2&theater&notif_t=video_comment
 
 
Sen lastade vi LAVA och åkte till Vollsjö Ridhus för löshoppning. Hon skötte sig riktigt bra. En gång rev hon. Då rättade hon sig jättefint. Imponerande lugn och lätthanterlig var hon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0