FÖRSTA UTERITTEN.

Idag var det INDIRAS tur att vara på sin livs första uteritt med "storasyster" VIZZLA. Jag red på Vizzla, Emma på Indira.

Hon tittade på Världen med stora ögon och trampade på med gott mod. Ingen dålig framåtbjudning där inte. Hon blev lite rädd för en bil med släp. Men annars var hon väldigt cool.

VIZZLA var desto mer spänd. Jag förstår inte vad det flyger i henne ibland. Hon tittade, skyggade och bockade litegrann.

Men vi red i alla gångarter.
I första galoppen drog Indira bort från vägen, ut på en äng. Vi samlade ihop oss igen och fortsatte galoppen framåt. Då gick det bättre. Vi skrittade / travade tillbaka och tog en ny galopp på samma väg. Då gick det bättre för Indira, Men det var då Vizzla spökade som värst. Men som helhet var det en mycket lyckad 1:a uteritt.

Unghästar blir ju så fort svettiga och trötta. Så vi vände hemåt innan hon blev för trött. Sen red jag ett bra dressyrpass på utebanan med Vizzla. Då var hon så otroligt mjuk och fin.

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Å nu vill jag baar skrika rakt ut! Men det tänker jag inte. ;-)
Men gudars vad kul att ni börjat rida ut på era små!!
Jag blir så glad att jag nästan hoppas jämfota här hemma!
(Och en väldans massa avis också men det gör inget)
Jag hoppas verkligen att det fortsätter att gå så bar för er!
Jag följer er med spänning!

KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0