INDIRA 💖

Hur gĂ„r det? Jag var pĂ„ longeline kurs igen. LĂ€raren hjĂ€lpte mig med grunderna. Indira Ă€r ju lite frĂ€ck och nonchalant mot mig. SĂ„ hon tog kapson och lĂ„ng lina pĂ„ henne och försökte lĂ€ra henne lite hövlighet. Det pĂ„minde mig sĂ„ vĂ€ldigt mycket om nĂ€r PER LARSSON hjĂ€lpte mig med Elliot (Indiras halvbror). Men han var vĂ€ldigt obstinat och uppkĂ€ftig. Indira Ă€r bara lite frĂ€ck och nonchalant. Men det Ă€r faschinerande att se en duktig hĂ€stmĂ€nniska in action. EWA ANGANTYR, som min lĂ€rare heter. Tog henne i kapsonen. LĂ€rde henne att vĂ€nta utanför mĂ€nniskans "bubbla". Att gĂ„ fram och vart hon skulle gĂ„. LĂ€tt som en plĂ€tt. ELLER HUR? Nej, det Ă€r det inte. Jag ber för mycket, tjatar. SĂ€ger Nej.......... Det gör jag i hundtrĂ€ningen ocksĂ„. Är inte tillrĂ€ckligt snabb att blockera och stoppa upp. Dessutom Ă€r jag alldeles för mycket omkring mig. IstĂ€llet för att vara i vĂ„r sfĂ€r. DĂ„ blir hĂ€sten ocksĂ„ utĂ„triktad och ska ta hand om allt runt omkring. Det hĂ€r har alltid varit mitt problem som jag mĂ„ste jobba med.
NÀsta dag var INDIRA sÄ lydig och ippmÀrksam. Hon försökte inte ens sno Ät sig lite godsaker utanför Vizzlas box. Hon stod still nÀr jag sadlade och fixade. Vi jobbade lite pÄ samma sÀtt som jag hade trÀnat pÄ. Följ mig, huvudet in och bogen ut. SÄ hon bÀr sig pÄ sitt inre bakben. Sen satt jag upp och red UTOMHUS för första gÄngen! Ylva red med lite pÄ Vizzla. Men vi höll oss pÄ en inhÀgnad grÀsplan. För sÀkerhets skull. Det gick mycket bra. Hon slingrar sig och vinglar. Kör upp skallen och kÀftar lite emot. Men startar stannar och fattar trav. Jag vill ju inte rida sÄ myclet Àn. SÄ det fÄr rÀcka med en liten stund i sadeln varje gÄng. Ylva satt ocksÄ upp och red en stund. SÄ var dagens arbete gjort. Duktig Indira!

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0