LYCKAD RIDNING.

Ibland blir allt så där extra bra. Så man går med ett leende på läpparna hela dan. I morse hann jag rida bäe mina hästar. Välbehövligt. Först löslongerade jag INDIRA i ridhuset. Hon var helt med på noterna. Fattade galopp. Saktade av och bytte när hon fattade fel galopp. Ökade när jag bad om det och saktade av när jag bad om det. Så härlig känsla. Sen satt jag upp och red en kvart ungefär. Man kan inte säga att det är njutbart. Men hon går fram när jag ber om detoch saktar av på kommando. Men däremellan går hon som en korv. Slingrar sig, böjer sig, snubblar och är väldigt vinglig. Men man får tänka att det löser sig om jag tänker rakt fram och travar på. Så blir det nog bättre ju starkare hon blir. Jag är väldigt stolt i alla fall. Att jag vågar och hon gillar våra ridförsök. Bara fortsätt så här. Men rid ut! För framåtsndan. Jag gör nog det snart....... ----------------------------------- Sen VIZZLA hon trampade på med glatt humör idag. Inga "soöken" på vägen. Så det var en riktigt njutbar ridtur. Med långa galopper och andra krumelurer på vägen. Härliga VIZZLA ❤💙

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0