UPPSITTNING OCH AVSITTNING.

Idag satt jag upp på Indira för andra gången sedan augusti 2014. Vi får ta det väldigt lug nt och stärka hasen. Inte överansteänga henne. Så jag longerade först med sadeln på, i ridhuset. Hon skötte sig strålande. Så bort till pallen för att sitta upp. Allt går så himla bra. Vi skrittar bortåt. Hon får syn på en bomi ena hörnan och blir lite spänd. Jag väljer att hoopa av. Men är så himla klumpig att jag faller, trillar ner i sågspånet. Så har viupplevt en avtrillning också. Det kan skrämma en unghäst. Men hon känns himla trygg och säker. Men jag vet ju att hon kan explodera. Så bättre att förekomma, än att förekommas. Så satt jag upp igen och provade att start o stopp fungerade. Manade fram henne i trav flera gånger. Allt gick så homla bra. Stolt matte ledde hem sin häst till stallet.

Kommentarer
Postat av: Sabina L

Gud vad kul att du har fått börja rida på Indira igen!
Skönt att hon var så lugn trots det lilla missödet vid avSittningen.
Det ska bli så kul att få följa fortsättningen.

2015-04-09 @ 08:22:48
URL: http://sabina.xn--hststudio-v2a.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0