BRA DAG I STALLET.

Nu börjar det fungera att promenera med INDIRA. Jag ska ärligt säga att det har varit riktigt jobbigt. Men nu börjar hon lita på mig och följa mig överallt. Så idag gick vi runt bland villorna i närheten. Vi gick utmed ån och genom skogen. Duktig unghäst.
Igår red YLVA hopplektion för sin tränare WEI. Det gick riktigt, riktigt bra. "Fantastisk häst" sa han om VIZZLA. Inte utan att man blir lite stolt. Men Ylva har tragglat på med sin hemläxa. Bomjobb, bomjobb, bomjobb. Det har gett resultat. Det VIZZLA inte kunde före jul. Utförde hon med lätthet igår. Det är roligt när hårt arbete lönar sig. Idag red jag ut. Mest för att hon ska vänja sig vid miljön där stallet ligger och få skritta av sig ordentligt. Hon skötte sig strålande. Mjuk och följsam jobbade vi vidare med övergångar, skänkelvikningar och lite trailjobb. Jag red runt i ett villaområde och utnyttjade P-platser. Ryggade i ett L och vände runt trottoarhörn. Lekte lite, helt enkelt. Hästen var med på noterna och jobbade bra. Det ger en härlig känsla när hästen är helt med en. Då är det värt alla dagar i snöblask och lera. Men idag sken solen. .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0