MINA PROMENADER.

Idag blåste det, haglade och kom blötsnö om vart annat. Jag tänkte: vad skönt att jag har ett ridhus att gå i. Så gick jag in med INDIRA. Några ryttare var där och red. Det ska nog gå bra..........

Men det gjorde det inte!

Sist jag var i ridhuset så blev det för mycket för alla inblandade. INDIRA var skärrad och blåste varnande ut luft genom näsborrarna. Samtidigt som hon gjorde fina luftsprång och caprioler ur den högre skolan. Det skrämde de andra hästarna så jag måste lämna ridhuset snabbt.

Idag började det med en liten levad. Sen blev det bättre. Vi gick slalom runt alla hinder som stod uppställda. Jag lyckades behålla mitt lugn riktigt bra faktiskt. Hur hon än hoppade och skuttade så försökte jag vara den trygga ledaren. Det började fungera riktigt bra, när 2 nya unghästar kom in i manegen.

Då blev det för mycket för alla = UT!

Hon var inte precis lätthanterad ute i blåsten heller. Men till sist kunde vi i alla fall gå en sväng utomhus. Där är hon mer van att vandra med mig. Men det skymde och hon reagerade starktt på bilarnas lyktor. Men höll sig i skinnet med nöd och näppe. Phu!

Så fick hon sin promenad idag också. Kändes ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0