DAGENS BRAVADER.

En heldag i stallet. Jag har ju ingen sadel till VIZZLA längre. Så jag sadlade och provred i min Westernsadel. Det kändes lite ovant. Det är mycket länge sedan jag red i den. Men den låg ok på VIZZLA. Så jag får nog rida i den ett tag.
 
Hur gick Vizzla? Jag har inte ridit på henne sedan före 18/5!!!!!!!!!
Hon kändes lite stel och stark. Men vi kämpade på med galoppjobb på ridbanan. Jag blir ju så störd av andra ryttare på banan. Mitt PROBLEM!
Jag älskar när jag får vara själv med hästen och göra mina krumelurer. Men efter ett tag fick det räcka. Jag är ju inte stark som förut. Måste träna upp min o häsens ridkondis.
 
 
Sen var det stallmöte. Med planering inför sommaren.
 
LÖSHOPPNING MED INDIRA!
 
Så här fint hoppade hon när vi tränade inför treårs visningen.
Hur skulle det gå nu?

Hon har ju inte hoppat sedan 3 års testen i maj 2014.
Skulle hon orka? Skulle hon vilja? Skulle hon hålla.
 
Vi byggde upp en bana med 3 hinder som inför testen. Hon var lite uppspelt och taggad.
Så fick hon först lösgaloppera. Det var kul.
Sen byggde vi långsamt upp hindren. Till sist hade vi en liten oxer på 1 m. Jag släppte henne. Men hon var så ofokuserad. Så hon sprang ragt in i ringen av stålrör med höften. Det är en ring som hissas ner från taket när man ska löshoppa. Väldigt praktiskt!
 
Då hoppade hon så dåligt och rev oxern. Så jag trodde att hennes has inte höll för hoppet.
Men hon fick göra det en gång till.
Då flög hon över i gammal fin INDIRA-stil. HURRA!
I morgon får jag kolla om hon är varm i hasen. Men det kändes så kul.
 
Hoppas hon håller för de här uppgiftrerna. Så hon kan komma tillbaka till hoppningen.
HÄRLIGA INDIRA!

Tack för hjälpen SOFIE!   Hennes NICKE. En stor kantig dressyrhäst som älskar hoppning. Hoppade med lätthet en bred oxer på 1,20. Han tyckte det var så himla kul.
Skönt när man slipper jaga hästarna över hindren.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0