DRESSYR.

Jag red ett rejält dressyrpass för KARIN ENGSTRÖM idag. Det var hårdkörning direkt. Inte så mycket för hästen, som för mig. Phu!
 
Det handlade bara om att vara noga med vägarna på en 20 m volt. Hon hade ställt upp koner för en volt med 20 m. diameter och vid ena kortsidan en annan med 10 m i diameter.
 
När man fick 20 m volten att fungera ordentligt då red man ner och tog 10 m volten. Det avslöjade direkt om man höll ihop hästen mellan hand och skänkel och fick henne att bära sig på rätt sätt. Det gick inte alls i början. Då red man upp till den stora volten igen och jobbade vidare. Sen ner på den lilla. Se! Plötsligt gick det lätt som en dans.
Vad det var som hände vet jag inte riktigt. Men jag tror att jag har hittat en mycket duktig dressyrlärare.
Tack för den lektionen. Nu vill jag ha mer.
 
 
 
.
Tack för idag VIZZLA!
 
Karin sa att jag hade en jättefin skolhäst. Om jag gör rätt, så gör hon allt rätt.
Det var kul att höra. Men det vet  jag ju. Att jag har världens bussigaste och arbetsvilligaste kämpe i Vizzla.
 
 
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0