INDIRA 💖

 
Idag tog jag mig i kragen och sadlade  INDIRA. Longerade  först. Hon reagerade lite på westernsadeln. Men lugnade sig snart. Så satt jag upp.
 
Det där med uppsittningen från en bänk eller kulle är ett problem. Indira ställer sig gärna med huvudet emot mig och kroppen lååååångt bort. Inte så lätt att få tag på stigbygeln då och svinga sig upp lite smidigt.
 
Vi diskuterade detta ett slag. Till sist ställde hon sig fint utmed bänken jag stod på. Men att det alltid ska diskuteras. Det är jag inte glad i. Men hon fick mycket beröm idag när hon gjorde rätt. Det ska nog bli bra det där.
 
Så till ridningen. Hur gick det?
Ja hon gick som en sned korv, som vanligt. Vi var på utebanan och red runt hindren. Sen travade vi runt. Då gick hon långsamt bort från hemmet och ville gärna rusa mot hemmet. Hon tänkte ta upphoppet från ridbanan. Men den idén stoppade jag.
 
Direkt styrbar är hon inte. Men skritt och trav fungerar fint. Jag får ta transporten till skogarna och rida ut en dag. Så hon får lite gålust. Men jag är stolt och glad idag. Vi kommunicerar med varann. Det känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0