HUR GÅR DET?

Bara bra.
 
Igår var det hoppträning för Wei igen.
 
LATINO IV hoppade lätt och atletiskt över höga hinder och låga hinder i svåra kombinationer . Han känns väldigt fräsch och pigg. Det är roligt.
 
VIZZLA fick samma uppgifter som Latino. Hon löste dom utmärkt. Hon känns stark och positiv ii hoppningen.
 
Vi har börjat rida INDIRA. Hon är, som alla våra hästar, positiv till allt arbete. Men hon är väldigt rå och outbildad. I morgon ska Ylva rida ut på henne tillsammans med flera hästar.
 
PIPPI"s utbildning går framåt. Ylva har ridit över 2 krysshinder med henne. Med spetsade öron tog hon sig an uppgiften. Hon "hugger" ofta mot bettet och vill inte ta stöd ordentligt. Men det blir nog bättre efter lite mer utbildning.
Det är framför allt väldigt roligt att jobba med hästarna just nu.
 
Vad gör jag då?
Jag rider både Vizzla och Indira. Jag tränar dressyr med Vizzla och försöker få Indira mer ridbar.
 
Men Pippi tränar jag bara från marken. Jag vill ha mer kontakt och kommunikation  med henne. Hon springer mest och gnäggar efter Indira och sin egen spegelbild i ridhuset. Men jag minns att VIENNA gnäggade oupphörligt under sin inridningsperiod.  Så det går nog över.
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0