VILKEN HÄRLIG HELG!

Igår lastade jag VIZZLA och INDIRA och åkte till en arbetskamrats gård. Där red vi ut ihop med två andra hästar. Det blev en mycket längre tur än jag hade tänkt mig.
 
Men höstdagen var strålande vacker och hästarna var pigga. Vi red förbi kossor och islandshästar, över en stor träbro, igenom ett brett vadställe över en å.
Där tvekade Vizzla, men vadade snart över.
 
Men Indira blånekade. Ylva kämpade verkligen för att övertyga henne om hur kul det är i vatten. Men Indira vägrade. Ylva hoppade av och försökte från marken.......Till sist tog jag hennes tygel och med Vizzlas hjälp. Tog hon ett JÄTTESKUTT och hamnade mitt i vattnet. Sen gick hon flera gånger igenom och till sist red Ylva över henne.
 
Det var verkligen en uteritt med massor av miljöträning för en ung häst. Tack Ylva som lotsade henne så fint genom naturen.
 
INDIRA 2 år gammal. Det var ett bra tag sen vi startade hennes utbildning.
 
----------------------------
 
Idag red Ylva LATINO och jag longerade PIPPI.
Hon sköter sig så bra i longeringen och börjar faktiskt kommunicera riktigt fint nu.
 
Sen hade vi möjlighet att löshoppa henne. För ringen var uppbyggd med två hinder.  Oj, så fint hon hoppade!
Härligt positiv till uppgiften och klok och koncentrerad var hon. Härligt att se.
 
I morgon ska vi göra om det.
 
Allt går framåt med hästarna och det är så himla roligt just nu  😃

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0